Ekonomik, sosyal ve yönetsel sorunlar dolaylı olarak ve zamanla o toplumu oluşturan bireylere, onların oluşturduğu sistemlere, kurumlara zarar verir. Toplu halde yaşayan insanlar aralarında iyi işleyen ekonomik, sosyal ve yönetsel ilişkiler kurup geliştirmeleri gerekir. Tek tek insanların bu gelişimi sağlaması zor olabilir hatta mümkün de olmayabilir. Burada işin büyük kısmı birey ve toplum üstü kurumsal yapılara düşer. Bireyler tek tek toplumun genel yararını düşünemeyebilir. Özel yararı genel yarara tercih edebilir. Bu insan teki için, birey için doğal, içgüdüsel bir durumdur. Burada genel yararı gözetme görev ve yetkisine sahip kurumsal yapılara, sistemlere iş düşmektedir. Bu yapı ve sistemler yönetim olarak nitelendirilir. Yönetim genel yararı ortaya çıkarma adına düzenlemeler yapmalı, sistem kurmalı ve sürecin genel yarar lehine işlemesi için gereken kontrol ve denetimi sürdürmesi gerekir.
Genel yarar adına yerleşim düzeni, üretim düzeni, yaşayış düzeni, toplum düzeni yönlendirilmelidir. Son dönemlerde tarım alanındaki sorunların temelinde bu yönlendirmenin yapılmamış olması yatmaktadır. Yönetim yıllar yılı toplum hayatının hemen hiçbir alanını yönlendirme endişesi ile hareket etmediği için tarım alanı başta olmak üzere hemen her alanda sorunlarla karşılaşılır olmuştur.
Çarpık kentleşmenin temelinde de benzer şekilde genel yönlendirme politikası olmaması yatar. Alınan kararlar hayata geçmeyince toplumun hayatında düzensizlikler ortaya çıkar. Güç sahipleri kendi özel yararlarının peşine koşarken kendilerini sınırlayabilecek bir kamu otoritesi ile de karşılaşmayınca istediklerini yapar hale gelmiştir. Bu durum her alanda vardır. Plansız ve başıboşluk gelişi güzelliği getirmektedir. Bu durum da her alanda çarpık işleyişi doğurmaktadır. Bireyler kamu otoritesinin kontrolünden uzak istediğini yapar hale gelmektedir.
Türkiye'de toplumun genel gelişmişlik düzeyi düşüktür. Bu durum kamu otoritesinin daha etkin olmasını gerektirmektedir. Kamu otoritesi yeterince etkin olmayınca toplumsal hayat özel menfaat gruplarının, güç odaklarının elinde oyuncak olmaktadır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Eğitimde Müfredat Açmazı
Bizde eğitim denilince okullar, okullar deyince sınıflar, sınıflar deyince de dersler akla gelir. Millî Eğitim Bakanlığı güya ders içerikler...

-
Din eğitimi konusu ülkemizde en çok tartışılan konulardan birisidir. Din eğitimi konulu tartışmalar ne yazık ki sağlıklı bir zeminde yapılam...
-
İslam tarihi boyunca çağdaş anlamda bir eğitim felsefesi kurma çabası ortaya çıkmadı. Eğitim felsefesi kavramı da aslında yeni bir kavram....
-
Bizde eğitim denilince okullar, okullar deyince sınıflar, sınıflar deyince de dersler akla gelir. Millî Eğitim Bakanlığı güya ders içerikler...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder